Nilai Latihan sebagai sebahagian daripada Rancangan Kesihatan Alternatif semula jadi tidak boleh dipandang ringan

Nilai Latihan sebagai sebahagian daripada Rancangan Kesihatan Alternatif semula jadi tidak boleh dipandang ringan

Kesihatan semula jadi alternatif adalah gaya hidup yang, bertuah, akan membantu seseorang menjalani kehidupan yang lebih berkualiti, bagi tempoh yang lebih lama, dengan makan sihat, mengurangkan pergantungan kepada ubat-ubatan preskripsi, dan bersenam.

Saya sendiri telah melihat kelebihan senaman digabungkan dengan kesihatan semula jadi alternatif dalam keluarga saya, serta kekurangan cabaran senaman boleh sering kali hadir. Keluarga saya tidak datang dari beberapa suku penghuni puncak gunung yang wujud di beri dan kulit kayu. Tidak, kita adalah rakyat Amerika kelas pekerja hanya rata-rata yang memilih untuk mengguna pakai pendekatan kesihatan semula jadi alternatif kepada hidup. Ibu bapa saya kedua-duanya dalam tujuh puluhan pertengahan mereka dan gambar kecil ke dalam bagaimana senaman atau kurang senaman boleh memberi kesan kepada mereka yang hidup gaya hidup yang serupa. Kedua-dua kini tidak perlu menggunakan ubat-ubatan preskripsi, tetapi bapa saya seolah-olah menjadi lebih sihat. Mengapa, adakah ia genetik? Tidak, sejarah penyakit jantung. Adakah diet kolesterol yang rendah? Tidak, tidak sama ada. Perbezaannya seolah-olah dalam pendekatan tiga kali ganda beliau senaman, makanan tambahan kesihatan semula jadi alternatif, dan minyak ikan.

Ia adalah sukar untuk mengetahui yang mana satu daripada batu asas beliau hidup sihat memimpin perarakan, tetapi mari kita melihat apa statistik memberitahu kita tentang penuaan dan senaman.

* Diabetes: Lelaki yang menerima kaunseling teknik untuk penurunan berat badan yang berkesan, membuat perubahan pemakanan, dan meningkatkan senaman adalah 58 peratus kurang berkemungkinan untuk mendapat penyakit kencing manis. Kajian-kajian lain telah menunjukkan bahawa senaman mengurangkan komplikasi dan memanjangkan hayat selepas diabetes didiagnosis.

* Tulang yang lebih kuat dan sendi: Dalam satu kajian daripada wanita menopaus, yang mengambil bahagian dalam program berjalan satu tahun sederhana bertambah baik kepadatan mineral tulang tulang belakang. Satu lagi kajian mendapati bahawa kekuatan kaki meningkat sehingga 13 peratus pada 26 wanita yang berumur 63-86 selepas mereka bicycled dua kali seminggu selama 10 minggu.

* Kanser: Walaupun tidak didokumentasikan dengan baik, bukti pelekap anekdot menunjukkan bahawa senaman aerobik yang kerap boleh mengurangkan risiko sesetengah jenis kanser, terutamanya kolon, paru-paru, prostat, dan kanser payudara.

* Penurunan Mental: Ujian daripada kebolehan kognitif hampir 6,000 wanita yang berumur 65 dan lebih tua dalam tempoh 6 hingga 8 tahun menunjukkan manfaat sedikit daripada senaman: Wanita yang paling aktif (berjalan secara purata lebih 2 batu sehari) mengalami penurunan 17 peratus dalam ingatan berbanding 25 peratus di kalangan wanita yang berjalan-kurangnya (purata setengah batu seminggu) itu. Satu kajian 5 tahun umur 65 dan lebih tua rakyat berpengalaman menunjukkan bahawa peserta yang berada paling aktif adalah 50 peratus kurang berkemungkinan untuk mendapat penyakit Alzheimer dan 40 peratus kurang berkemungkinan untuk mendapat dementia atau kecacatan mental daripada orang-orang yang tidak aktif.

Sudah tentu dengan nombor seperti yang di atas nilai senaman sebagai sebahagian daripada alternatif pelan kesihatan semula jadi tidak boleh dipandang ringan. Walau bagaimanapun, ia sentiasa idea yang baik untuk berunding dengan doktor anda sebelum memukul laluan mendaki, berjalan saluran, atau kolam renang, untuk mewujudkan satu pelan senaman selamat dan berkesan.

Selain itu, banyak kesihatan semula jadi individu yang berfikiran memilih untuk menggabungkan senaman dengan ubat kesihatan semula jadi alternatif. Ini adalah kuat satu dua tumbukan bernilai mengingati bahawa anda boleh mengetahui lebih lanjut mengenai pembelian remedies.com.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar