Selamat dan Berkesan Jangkitan Yis Pemulihan semula jadi

Selamat dan Berkesan Jangkitan Yis Pemulihan semula jadi

Terdapat sebanyak jangkitan yis ubat semula jadi kerana ada budaya dan bahasa di seluruh dunia. Tidak kira clime atau rantau, siapa yang akan sentiasa ada beberapa rasa tempatan penawar ini. Walau bagaimanapun, terdapat 2 bahan-bahan yang seolah-olah di dalam hampir semua kawasan:

Bawang putih: Kita mendapati bawang putih sebagai bahan banyak ubat semula jadi. Ciri-ciri anti-fungal membuat ia sangat berkesan terhadap pertumbuhan yis. Kaedah ini memerlukan anda untuk mengupas ulas bawang putih dan balut dalam kain kasa. Anda kemudian mengikat off pakej dengan sekeping panjang benang gigi. Akhir sekali, anda memasukkannya ke dalam faraj dengan flos menjuntai keluar untuk penyingkiran mudah. Jika anda alah kepada bawang putih tidak menggunakan kaedah ini. Beberapa wanita telah melaporkan bahawa mereka mengalami sensasi yang terbakar apabila menggunakan kaedah ini. Di mana-mana tanda rasa tidak selesa, keluarkan supositori dengan segera

Plain Yogurt: ini adalah sangat tidak kemas tetapi amat berkesan dalam merawat gatal-gatal dan membakar gejala. Sama ada anda celup tampon dalam yogurt dataran dan masukkannya ke dalam faraj, atau anda menyebarkan yogurt di dinding faraj. Oleh itu, anda perlu berasa sedikit kelegaan sangat cepat. Yogurt mempunyai lactobacillus yang merupakan bahan anti-bakteria yang berkesan. Pastikan anda menggunakan pad dan tinggal di rumah jika anda memilih kaedah ini.

Jangan biarkan hakikat bahawa bahan-bahan ini mungkin kelihatan bodoh biasa anda untuk mempercayai bahawa mereka tidak berkesan. Mereka mungkin tidak seksi dan sukar untuk mencari tetapi manfaat kesihatan mereka terkenal di seluruh dunia. Bawang putih adalah sangat penting dalam banyak penawar semula jadi dan Yogurt terkenal dengan memberikan keseimbangan kepada badan.

Walaupun ini adalah dua bahan yang paling terkenal, terdapat banyak lagi yang boleh digunakan sebagai jangkitan yis ubat semula jadi. Internet adalah penuh dengan nasihat, ada yang baik tetapi ada yang boleh memudaratkan kesihatan anda. Sila berhati-hati dan pastikan anda mendapat nasihat yang baik daripada sumber yang boleh dipercayai dan terbukti.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar