Melawat Pengamal homeopati

Melawat Pengamal homeopati

Seperti semua terapi pelengkap, homeopati adalah satu sistem yang menyeluruh dan digunakan untuk merawat seluruh orang itu, bukan sahaja penyakit ini. Manakala doktor konvensional hanya akan mendiagnosis dan merawat gejala khusus yang menunjukkan penyakit tertentu, pakar homeopati boleh merawat penyakit sebelum ia menjadi jelas, apabila semua yang anda mungkin merasa keletihan, atau berada di bawah cuaca, adalah apa yang pakar homeopati memanggil penyakit.

Pengamal adalah sama ada doktor yang dilatih dalam teknik homeopati atau pakar homeopati yang bermasalah dari segi perubatan yang berkelayakan. Mereka juga boleh menjadi pakar homeopati sama ada klasik atau kompleks. A homeopati klasik akan menggunakan satu dos ubat yang sepadan dengan jenis perlembagaan anda. Ini mengambil kemahiran yang sangat besar dan anda mungkin perlu untuk melawat pengamal beberapa kali sebelum anda ditetapkan ubat yang betul.

Pengamal Kompleks melihat punca organik daripada gejala dan bukannya personaliti atau apa jenis perlembagaan anda berada. Dengan memadankan ubat kepada gejala individu tertentu, pakar homeopati mendakwa memanipulasi ini corak tenaga untuk membawa kesihatan. Ubat-ubatan homeopati boleh datang dari haiwan, seperti racun ular, madu lebah atau cengkerang tiram; tumbuhan, seperti Foxglove; atau mineral, seperti nitrat perak atau natrium klorida.

Kemahiran pengamal ini adalah untuk mencari ubat yang tepat untuk gejala anda. Remedi yang ditetapkan sebagai tablet, tinctures, serbuk atau granul, yang perlu diambil antara waktu makan. Anda perlu makan atau minum apa-apa untuk dua puluh minit sebelum dan selepas mengambil ubat. Kebanyakan pakar homeopati cadangkan merawat diri anda dengan potensi yang keenam, kira-kira bersamaan dengan secubit garam dalam tab mandi. Foxglove adalah sumber digitalis dadah, yang digunakan dalam perubatan moden sebagai perangsang jantung.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar